- Αρχική
- Διδάσκοντες
- Ωρολ. Πρόγραμμα
- Εκδηλώσεις
- Projects
- Προγράμματα
- Επισκέψεις
- Ανακοινώσεις
- Επικοινωνία
Project1
Θέμα: Ο Ρατσισμός ως "παθολογία" στο κοινωνικό σύστημα.
Ενότητα: «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες»
Το project της B`λυκείου στην πραγματικότητα αποτελεί συνέχεια του project της A`Λυκείου και αποτελεί μία δική μας πιλοτική προσπάθεια που γεννήθηκε μέσα από την εμπειρία που αποκομίσαμε από την καθημερινή επαφή με τους μαθητές μας προκειμένου μέσα από την έρευνα και όχι διαμέσου μόνο, της από καθέδρας διδασκαλίας, οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την κοινή καταγωγή των ειδών και να αποκαθηλώσουν μόνοι τους ρατσιστικά πρότυπα μίσους. Από την εμπειρία των δύο χρόνων που δουλεύουμε τα δύο project, τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα εξής: Οι μαθητές που συμμετείχαν στο project της Α`Λυκείου και συμμετέχουν και στο project της Β` Λυκείου, έχουν πιο εύκολη αντιληπτική ικανότητα αφομοίωσης του project της Β` Λυκείου.
Όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν και στα δύο project, ακόμη και αυτοί που προηγουμένως υιοθετούσαν διαφορετική στάση, απέναντι στις διαφορετικές φυλές του πλανήτη, με την ολοκλήρωση της ερευνητικής εργασίας τους, αμβλύνουν στερεότυπα ρατσισμού και μισαλλοδοξίας και αποδέχονται με σεβασμό την διαφορετικότητα του «άλλου» πλάσματος, (στη βάση του είδους, του φύλου, της φυλής και του χρώματος).
Project2
Θέμα: Η γελοιογραφία ως παράγοντας διαμόρφωσης της κοινής γνώμης.
Ενότητα: « Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες»
Στην Ελληνική αρχαιότητα πέρα από τα θεατρικά είδη της κωμωδίας, των λογοπαιγνίων, των σοφισμάτων, των ανεκδότων και των σκωμμάτων, το κεφάλαιο του χιούμορ περιλαμβάνει και την γελοιογραφία ως κατ? εξοχήν επινόηση των προγόνων μας. Στόχος της γελοιογραφίας σήμερα είναι να σατιρίσει, να καυτηριάσει, να διακωμωδήσει και πρωτίστως να εκπαιδεύσει.
Project3
Θέμα: Θρησκευτικός Φανατισμός.
Ενότητα: «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες»
Ο φανατισμός είναι ένα φαινόμενο επίκαιρο και διαχρονικό. Τον συναντάμε σε πολλά επίπεδα της καθημερινής μας ζωής, με τη μορφή του χουλιγκανισμού, του ρατσισμού, του εθνικισμού αλλά και στη θρησκευτική του εκδοχή.
Το θέμα έχει τέτοια ευρύτητα διαστάσεων και τόσο πολλές πτυχές, που δύσκολα μπορεί κάποιος να το μελετήσει στις περιορισμένες δυνατότητες μιας σχολικής ερευνητικής εργασίας, αλλά προσπαθήσαμε με σοβαρότητα να ασχοληθούμε κάνοντας μια ιστορική αναδρομή σε περιστατικά φανατισμού, στις μεγαλύτερες θρησκείες του κόσμου, φτάνοντας μέχρι τις μέρες μας.
Project4
Θέμα: Το χρήμα στην Ελλάδα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Ενότητα: «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες - Τέχνη και Πολιτισμός»
Το πρότζεκτ αυτό συνδέεται με το μάθημα των Αρχών Οικονομίας που είχαν διδαχθεί στην πρώτη Λυκείου και το οποίο είχε ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερωμένο στο χρήμα ,τις ιδιότητές του, τις λειτουργίες του, τα είδη του χρήματος. Το χρήμα χρησιμοποιείται σε όλες τις εποχές και για όλους τους σκοπούς. Η απόκτησή του υπήρξε εδώ και πολλούς αιώνες μία από τις κύριες επιδιώξεις του ανθρώπου. Τα νομίσματα αποτελούν μια βασική μονάδα μέτρησης του χρήματος.